پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3498
-
الف
+

نگاهی تحلیلی به سریال ترور خاموش

سریال «ترور خاموش» به کارگردانی احمد معظمی این شب‌ها از آی‌فیلم درحال پخش است.

سریال «ترور خاموش» به کارگردانی احمد معظمی این شب‌ها از آی‌فیلم درحال پخش است.

به گزارش آی‌فیلم، «ترور خاموش» مجموعه تلویزیونی در ژانر معمایی-پلیسی، به کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی حسین تراب‌نژاد و هومان فاضل است که نخستین بار در شهریور ۱۳۹۸ از سیما پخش شد. این سریال به معضلات اجتماعی مانند مواد مخدر و نیز به حوزه امنیت می‌پردازدیم.

ژانر معمایی و پلیسی، یکی از ژانرهای محبوب در میان آثار نمایشی است و هرچقدر داستان این سریال‌ها با مسائل روز جامعه بیشتر پیوند بخورند و معماهای پیچیده‌تر و روابط چند لایه‌تری داشته باشند، مخاطب حظ بیشتری از همراهی با آن می‌برد و بیشتر کنجکاو می‌شود به تماشای قسمت‌های بعدی این آثار بنشیند.

«ترور خاموش» یکی از آثار معدود تلویزیونی است که از ابتدا مخاطب را به خود جذب کرده است.

موضوع اصلی سریال ترور خاموش که در ابتدای ساخت با عنوان مرگ خاموش کلید خورد، مواد مخدر است؛ یک موضوع به‌ظاهر کلیشه‌ای اما این سریال نگاهی کلان‌تر از سریال‌های معمول تلویزیون به مواد مخدر دارد و از جنبه بین‌المللی و مافیایی به این موضوع می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

دانلود و تماشای سریال «ترور خاموش»

آشنایی با بازیگر پیشکسوت ترور خاموش

تازه های آی‌فیلم به انتخاب مخاطبان

 رویکرد غیرکلیشه‌ای «ترور خاموش» را از همان ابتدای سریال می‌توان دریافت؛ آنجا که از پدیده‌ای با نام «نارکو تروریسم» رونمایی می‌شود. نارکو تروریسم به اقدامات تروریستی گفته می‌شود که از سوی سوداگران موادمخدر به کار گرفته می‌شود و گاه بیشتر از اینکه جنبه اقتصادی داشته باشد از جنبه‌های سیاسی و قدرت قابل تحلیل است.

این سریال براساس پرونده‌هایی واقعی ساخته شده است. به همین خاطر منطقی باورپذیر و روایتی منسجم دارد و مخاطب را در طول قصه با خود همراه می‌سازد.

جدای از تیتراژ سریال که با فضاسازی از تصاویر مختلف، مخاطب را برای تماشای قصه‌ای غیرمعمولی آماده می‌کند، قصه سریال هم ویژگی خاصی دارد. «ترور خاموش» با سه قصه برای مخاطب شروع می‌شود و مخاطب را با ضرباهنگ تندتری فراتر از سریال‌های تلویزیونی با قصه اصلی و قصه‌های فرعی تر داستان و حتی شخصیت‌ها آشنا می‌کند. سعید راد و جلال فاطمی دو مامور امنیتی این سریال هستند که گاهی بنا به نیاز در پرونده مواد مخدری که سوژه اصلی سریال است به هم نزدیک می‌شوند. در خلال پرونده اصلی قصه‌های فرعی‌تری هم وجود دارد که از این سریال یک داستان پرکشش ساخته است.

یکی از نقاط قوت «ترور خاموش» تدوین آن است که سریال را با کات‌های زیادی همراه کرده است و صحنه‌های زیادی را به موازی هم پیش می‌برد. سریال با این شیوه از تدوین هم ریتم تندتری به قصه بخشیده است و هم ساختار آن را از سطح سریال‌های معمول بالاتر برده است.

مجموعه تلویزیونی «ترور خاموش» هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن آی‌فیلم می‌رود و تکرار آن دو نوبت ۵ صبح و ۱۳ ظهر پخش می‌شود.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر